5 dažniausios interneto reklamos klaidos

1. Pasireklamavau porą savaičių / mėnesį – tai neveikia

Viena dažniausių klaidų – nekantrumas. Internete viskas veikia kiek kitaip, nei tradicinėje reklamoje. Rezultatas ne visada skaičiuojamas sugeneruotais pardavimais. Pardavimai itin svarbus parametras, tačiau paleidus vieną reklamos kampaniją su vienu reklamos variantu pataikyti į dešimtuką pavyksta vos vienam iš dešimties tūkstančių bandančių. Todėl naivu tikėtis, kad pabandę naują reklamos kanalą ar formą vos porą savaičių ar mėnesį pasieksite rezultatus. Taip standartiškai galima pasiekti minimalius rezultatus, juk jei reklamuojiesi, visada atsiranda pirkėjų, kuriems čia ir dabar reikia, to kas rodoma reklamoje.

Internete turite išbandyti mažiausiai 3 reklamos pranešimus, kurie sako tą patį, kad nustatyti, kuris veikia Jūsų tikslinę vartotojų grupę geriausiai. Reklamą rodyti, ten kur yra Jūsų potencialūs pirkėjai. Stebėti, kaip šie interneto naršytojai reaguoja į Jūsų reklamą. Juk viską internete galima tiksliai suskaičiuoti.

2. Skirtingos mintys reklaminiuose pranešimuose

Norint aprėpti daugiau interneto galimybių, pasirenkami keli skirtingi reklamos kanalai ir būdai internete. Deja, labai retais atvejais, komunikacija šiuose kanaluose būna suderinta tarpusavyje. Tarkim reklama Google paieškoje retu atveju būna susijusi su komunikacija vykstančia Facebook kanale ar siunčiant naujienlaiškius. Gali pasirodyti, kad verslas daro viską, ką reikia, tačiau efekto nėra. Tiesiog svarbu pakeisti triukšmo kryptį ir visuose reklamos kanaluose perduoti tą pačią žinutę ir stebėti, kaip į ją reaguoja vartotojai. Čia kalba eina apie reklaminio pranešimo minties vientisumą, nes kiekviename kanale komunikacijos būdas gali skirtis.

3. Reklama nesusijusi su nukreipimo puslapiu

Šią klaidą daro ne tik smulkios ir vidutinės įmonės, bet net ir stambios elektroninės komercijos kompanijos samdančios išorines agentūras ar turinčios didelius vidinius išteklius. Turbūt nėra nieko blogiau, kaip suveikusi ir dėmesį pritraukusi reklama, kuri susidomėjusį vartotoją nuveda ten, kur visai nekalba apie tai, kas jį sudomino. Kaip pavyzdį galima paimti reklaminį skydelį, kuriame reklamuojama nuolaida specifinei prekei, o pasispaudus tokią reklamą vartotojas nukreipiamas į elektroninės parduotuvės titulinį puslapį, kuriame apie tą prekę niekur net nekalbama.

Labai svarbu pasirūpinti, kad kiekvienas verslo reklaminis pranešimas nukreiptų vartotoją ten, kur būtų pratęsiama vartotoją sudominusi tema. Elementaru, tačiau tai ypatingai dažnai pasitaikanti klaida.

4. Nemotyvuojanti ir neskatinanti veikti reklama

Jei jūsų reklamos tikslas parodyti tik prekės ženklą ir priminti apie save vartotojams ar save pozicionuoti, tuomet viskas yra gerai. Tačiau, jei Jūsų tikslas yra vartotojų dėmesys, jų veiksmų skatinimas, tuomet savo reklamose turite tai ir panaudoti. Pirmas dalykas motyvacija, kuri verčia vartotojus atkreipti į Jūsų reklamą dėmesį. Antra tai veiksmų skatinimo elementai. Motyvacija yra tai kas Jūsų potencialaus vartotojo galvoje sukels emocijas, kurių pagalba vartotojas atkreips į Jūsų reklamą dėmesį. Po sudominimo, būtinai nurodykite ką jam daryti. Pvz: „Daugiau informacijos skaitykite paspaudę čia“, „Pirkite čia“, mygtukas „Atsisiųsti knygą“ ir pan. Svarbu, kad tokie veiksmo iššaukimo elementai būtų labai aiškiai suprantami, bei matomi reklamoje.

5. Neapibrėžtas konkretus reklamos tikslas

Labai paradoksali problema ta, kad reklama internete vertinama, kaip nepavykusi, nors prieš pradedant reklamuotis net nebuvo suplanuotas realus reklamos tikslas. Pavyzdžiui, jei prieš užsakydami reklamą, nežinote bent preliminarių skaičių, kiek vartotojų ši reklama gali pasiekti, kiek tikitės iš jų gali paspausti ant reklamos ir,kiek iš jų atliks tam tikrus veiksmus (registruosis naujienlaiškiui, taps facebook gerbėjais ar portalo nariais, atsisiųs kokias nors bylas ar pirks), realiai Jūsų reklama bet kokiu atveju bus neveiksminga, nes neturėsite su kuo lyginti. O kaip ir su kuo galima lyginti, jei reklama naujame kanale leidžiama pirmą kartą? Šiuo klausimu verta pasikonsultuoti su interneto rinkodaros specialistais, kurie jau turi patirtį ir gali nurodyti bent preliminarius ir realius skaičius.

Įvykdžius vieną reklamos kampaniją, Jūs turėsite atskaitos tašką t.y. rezultatą. Nuo to taško tik prasideda tikras Jūsų verslo kelias į sėkmingą reklamą internete, tačiau, deja, dauguma verslų čia šią kelionę ir baigia.  Nepavykusį rezultatą galima laikyti tik tokiu atveju, kai turėsite su kuo lyginti. Ir pabandę pasikeisti bent du kartus ir negavę geresnio rezultato, net tuomet verta apsvarstyti, o gal kažką ne taip darote? O gal testuojamas reklamos kanalas veikia visai kitaip? Tiesiog ieškokite atsakymų, nes jie visada yra.

Autorius: Martynas Jokubauskas

Kiekvienas verslas yra individualus ir rezultatai priklauso nuo reklamos kampanijos idėjos, įgyvendinimo, sugebėjimo išnaudoti reklamos internete kanalus ir priemones, bei sugebėjimo keistis. Kiekvienas bandymas yra pamoka, kurią išmokę gausite vis geresnius rezultatus. Susidomėjusiems bei norintiems gauti daugiau informacijos apie reklamos subtilybes, kviečiame pasižiūrėti interneto reklamos agentūros "Internet ideas" įkūrėjo, verslininko bei lektoriaus Martyno Jokubausko vedamą video seminarų ciklą "Protinga Reklama" -  http://verslokursai.lt/mokymas/rinkodara-viesieji-rysiai/protinga-reklama-247.html