Kaip greičiausiai pasiekti klientą?

Toliau aptarsime pagrindines IMK komplekto dalis:

Reklama tai bet kokios formos prekių arba paslaugų pristatymas vartotojams per įvairius kanalus (TV, radijas, internetas ir pan.). Prieš rengiant reklamos kampaniją, pirmiausia reikia atsakyti į klausimus:

  • Kokie reklamos uždaviniai bus iškelti?
  • Koks skiriamas biudžetas?
  • Koks pranešimas bus siunčiamas?
  • Kokios informavimo priemonės?
  • Kokie kanalai bus naudojami?
  • Kokiais būdais bus įvertinami reklamos rezultatai?

Tiesioginis marketingastai sistema, kai produktai parduodami vartotojams be tarpininkų iškart sulaukiant apčiuopiamo rezultato – kliento užsakymo, pirkimo. Šiuolaikinės technologijos leidžia klientus pasiekti įvairiais būdais. Tradicinės ir plačiausiai taikomos tiesioginės rinkodaros priemonės yra katalogai, naujienlaiškiai, skelbimai, priminimai, telemarketingas (pardavimai telefonu), SMS žinutės ir pan. Pagrindinė marketingo atstovų užduotis – kaupti duomenų bazes bei jas segmentuoti pagal įvairius klientų duomenis (geografinius, demografinius, psichografinius, vartotojų elgsenos ir pan.).

Pardavimų skatinimastai dažniausiai trumpalaikės skatinimo priemonės, kurių tikslas - paskatinti vartotojus kuo greičiau ar daugiau pirkti. Tam yra naudojamos tokios priemonės, kaip nuolaidos arba papildomą vertę kuriantys priedai, kurie skamba taip: „Pirk du, trečią gausi nemokamai“, „Du už vieno kainą“ ir pan. Į tai įeina visiems gerai žinomos "Angry Birds" ir "Puponautų" akcijos. Taip pat įmonės, norinčios paskatinti savo vartotojus pirkti, gali apsirūpinti kukliomis verslo dovanėlėmis, renginio atributika, įmonės produktais ir tai dovanoti savo esamiems bei potencialiems klientams.

Ryšiai su visuomene turi keletą pranašumų lyginat su kitomis rėmimo priemonėmis. Pirmiausia, jų kaštai yra mažesni, todėl įmonėms, kurios turi mažesnius biudžetus, tai puiki alternatyva norint atkreipti visuomenės dėmesį į save. Viešųjų ryšių esmė – informaciją pateikti taip, kad ji neatrodytų kaip reklama (štai kodėl naujienų portalai nepripažįsta jokios reklamos straipsniuose, jiems reikia tik naudingo turinio). Tam, kad aiškiau suprastumėte, kuo skiriasi reklama nuo viešųjų ryšių žiūrėkite į paveiksliuką:

Asmeninis pardavimas – tai pardavėjo ir sprendimą priimančio asmens (kliento) bendravimas, kuriuo siekiama, kad potencialus pirkėjas įsigytų siūlomą prekę arba paslaugą. Tikrasis darbas pardavimų vadybininkui prasideda tada, kai klientas pasako „NE“ (jei klientas iškarto sutinka įsigyti prekę – tai yra ne pardavimų vadybininko, o kasininko darbas). Nereikia pamiršti, kad pats pardavimo procesas prasideda nuo pirmo kontakto. Į įstaigą atėjęs žmogus, visų pirmą turėtų būti sutiktas taip, kad jis jaustųsi čia laukiamas. Ne veltui yra posakis, kad „Teatras prasideda nuo drabužinės“. Taip pat nereikia pamiršti ir kito posakio: „Klientas visada teisus“, o ypač tuomet, kai jam kas nors neaišku. Reikalingos informacijos suteikimas yra viena iš pardavimų dalių. Pagal pardavimų ekspertą  K. Zalatorį, pardavimus vykdantys asmenys turi išmanyti dešimt pardavimų kompetencijų:

  1. Kontakto užmezgimas;
  2. Pasipriešinimo įveikimas;
  3. Poreikių išsiaiškinimas;
  4. Produkto ar paslaugos pristatymas.
  5. Kainos pateikimas;
  6. Bandomasis pardavimas;
  7. Kliento prieštaravimų ir abejonių įveikimas;
  8. Derybos;
  9. Konkurentų pasiūlymų įveikimas;
  10. Ilgalaikių santykių (lojalumo) formavimas.

Internetinis marketingas. Nors tradiciniame IMK komplekte internetinis marketingas nėra minimas, tačiau šiandien įmonės bei organizacijos be jo jau neišsiverstų. Visas pardavimo procesas nuo vartotojo noro atsiradimo iki prekės ar paslaugos nusipirkimo gali įvykti internete, nes ten vartotojai ieško informacijos apie įvairius dalykus, skaito atsiliepimus, palieka savo komentarus.