Pažintis su Aiste Mažeikiene

Ką Jums reiškia žinios?

Žinios man reiškia patirtį dviem būdais:

  1. kai patiri pats;
  2. kai pamatai kitų patyrimą bei rezultatus, tada ir sužinai.

Žinios be patirties – virtuali tikrovė: spustelėjus bet kuriam stipresniam gyvenimo mygtukui”, žinios gali imti ir nesuveikti. Tad esu ne už teorines knygas, bet už modelį:

Pirma patirk (pvz., pavadovauk kokiam darbui, renginiui ar projektui; pabandyk „parduoti” idėją);
Tada sužinok, ko nežinai ir mokykis, kaip vadovauti ar kaip įtakoti kitus žmones, bendraudamas su patyrusiais ir pasiekusiais sėkmę žmonėmis tiesiogiai;
Sužinojęs išbandyk, klysk, vėl konsultuokis, veik, spręsk, daryk, kol pavyks;
Pildyk žinias nuolat, kasdien, daugiau bendraudamas, o tik po to skaitydamas, daryk išvadas ir drąsiai taikyk naujus sužinotus metodus;
Kasdien atnaujinamos žinios per asmeninę patirtį ir ryšius su žmonėmis – toks turtas, kurio nenugvelbs jokie konkurentai.

Kas Jus paskatino tapti organizacijų psichologe ir lektore?

Kaip tapau organizacijų psichologe? Gerai rašiau, piešiau ir grojau. Nusprendžiau, kad groti, rašyti ir piešti galiu ir taip visą gyvenimą (esu baigusi dvi meno disciplinomis sustiprintas mokyklas: meno ir B. Dvariono Muzikos mokyklą). Norėjau menus susieti su žmogaus sielos gydymu. 1993 metais iš mano noro Lietuvoje studijuoti meno, muzikos ir šokio terapiją Vilniaus Universitete tik pasijuokė. Sako, nesvaik ir studijuok bendrąją psichologiją", kur ir įstojau (konkursas tuo metu buvo 19 kandidatų į vieną vietą). Meno terapijos studijos Lietuvoje atsirado tik 2013 metais… Lygiai po 20-ties metų. Tad, negavusi meno terapijos studijų, pasirinkau kitą taikomąją sritį – organizacijų psichologiją. Neslėpsiu, tai vienintelė mane traukianti specialybė iki šiol. Palyginus su kitomis psichologijos kryptimis, būtent organizacijų psichologijos praktikoje matau greitesnį rezultatą, išreikštą skaičiais ir pamatuojamą (darbo našumu, kokybe, pinigais, klientų aptarnavimo ir kitomis kompetencijomis bei įgūdžių progresu apskritai). Galiausiai, organizacijoje visad gali rinktis – „tinkamą žmogų, tinkamu metu, tinkamoje vietoje“, gali priimti ar atleisti darbuotoją, ko taip lengvai neišspręsi pedagoginėje psichologijoje ar klinikinėje praktikoje.

Kaip tapau lektore? Kai man buvo 23 metai, konferencijoje teko pristatyti pranešimą anglų kalba (net nelabai gerai mokėjau anglų kalbą, nes mokiausi vokiečių). Maniau, kad numirsiu iš baimės prieš auditoriją, bet po pranešimo viena manęs klausiusi banko vadovė pagyrė: Oho, sklandžiai kalbi, net neraudonuoji – dirbk mokymuose, ant tavęs” nesimato įtampos”. Taip ir prasidėjo – kryptingai to siekiau ir savo tikslą įgyvendinau. Žinoma, universitete galvojau dėstysiu tik sulaukusi pensijos, tačiau pakvietė anksčiau. Dėstymą jaunimui patiko derinti su patirtimi versle, todėl dabar šalia darbo privačiame universitete dar vedu seminarus verslui vidutiniškai 180 dienų per metus.

Kokių savybių reikia norint tapti geru organizacijų psichologu?

  • „Sirgti” už savo klientų sėkmę.
  • Orientuotis ne į procesą, bet į rezultatus.
  • Operatyviai reaguoti. Delsti su sprendimais – rizikinga. Pasvėrus situaciją, sprendimus tenka priimti, bet iki tol reikia dirbti toli gražu ne po 8 valandas, bet ir žymiai daugiau… 
  • Planuoti darbus ir skatinti tai daryti aplinkinius.
  • Ambicingai siekti tikslų ir tikėti, kad galėtum motyvuoti nuolat šalia esančius žmones.

Kokia Jūsų sėkmės formulė?

Mano sėkmę užtikrina šie 5 svarbiausi komponentai:

1. Artimųjų meilė ir palaikymas + 2. 8 savaitės intensyvių kelionių per metus po įdomius kraštus + 3. Nuolatinių klientų pasitikėjimas, taikant naujus metodus ir sėkmingą patirtį + 4. 5 rinktiniai rock‘o koncertai / festivaliai per metus + 5. Laukinė gamta, kur tik ją įmanoma rasti = Sėkmė: pusiausvyra, pilnatvė, finansinis saugumas, meilė žmonėms, gamtai ir ypatingai intensyviam darbui.

Ką patartumėte savo mokymų žiūrovams?

Mokantis nuolat pildykite savo tikslų ir veiksmų planą:

  • Ko siekiu, mokydamasis (-i)?
  • Ką taikysiu šiandien pat? Kaip sieksiu savo tikslų, ką konkrečiai darysiu?
  • Iš ko matysiu rezultatus (kad pasiekiau)?
  • Kaip įtrauksiu aplinkinius į savo veiksmų planą (konkreti kitų pagalba)?
  • Nuolat vertinkite ir lyginkite save tik su pačiais savimi.
  • Kasdien užsirašykite po du dalykus, ką pavyko sėkmingai pritaikyti, ir kaupkite pasiekimų banką”.
  • Mokymasis ir žinių kaupimas – svarbiausia Jūsų investicija į save, kitiems tai rūpi žymiai mažiau.
  • Atlyginkite sau, apdovanokite save, kai pavyks pasiekti tikslus.

Kokia Jūsų mėgstamiausia citata arba posakis?

Jeigu nori nueiti greičiau – eik vienas. Jeigu nori nueiti toliau – eik kartu“.  (Afrikiečių patarlė)

 

Mokymai:

Susirinkimų valdymas